Cumartesi, Şubat 20, 2010

LG'den ödüllü Oscar yarışması



Oscar törenleri yaklaşıyor, 7 Mart gecesi yine sarı heykelciğin kimlerin ellerinde gözyaşları ile ıslanacağı sahneleri görmek uykusuz kalacağız. Törenler öncesinde pek çok marka çeşitli iletişim projelerini hayata geçiriyor. Bunlardan biri de LG markası.

Geçtiğimiz yıl ntvmsnbc.com adresinde THY'nin Kevin Costner'li reklamlarından sonra dünyaya lansmamının yaptığı First Class sınıfı için benzer bir yarışmayı yapmıştı. Bu yıl da LG Electronics Türkiye yarışma düzenliyor. Yapmanız gereken tek şey oscar.ntvmsnbc.com adresine girip Oscar alacak filmleri tahmin etmek.

Doğru tahmin yapanlardan arasında birinciye; SL9500 LCD TV ve HT503TH ev sinema sistemi, ikinciye; 42inç SL9500 LCD TV, üçüncü; 32inç SL9500 LCD TV, dördüncü ve beşinciye; HT503TH ev sinema sistemi ve son 5 kişi de LG Chocolate BL20 cep telefonu hediye edilecek.

LG bununla da kalmamış daha önce Oscar kazanan filmlerden oluşan bir Oscar Ödüllü DVD Seti hazırlamış ve basın bültenlerini bu film seti ile basına göndermiş. Filmleri çok daha önceden seyretmiş olsak da arşimize böyle değerli filmleri kattığı için LG'ye teşekkür etmek gerek. İşi sadece bir basın bülteni gönderimi olarak değil Oscar ödüllü filmler çerçevesinde gündem yönetimi seviyesine taşıdıkları için ayrıca başarılı bulduğum medya ilişkileri uygulaması olarak değerlendiriyorum.

Çarşamba, Şubat 03, 2010

Başarı Hala Tesadüf Değil kitabında 300 yıllık deneyim



İstanbul Valiliği iş yerlerinin erken kapatılması için bir duyuru yayınladı 2 Şubat 2010 Salı akşamı. Çünkü hava raporları saat 18.00 itibariyle İstanbul'da etkili ve yoğun kar yağışı başlayacağını söylüyordu. Ben ise iki değerli meslektaşım Serhat Özkütükçü ve Coşkun Keskingözler ile birlikte Akbillerimizi kaptığımız gibi soluğu metrobüs durağında alıp Zaman Gazetesi'nin Yenibosna'daki binasına doğru yola çıktık. Çamlıca civarına geldiğimizde lapa lapa yağan karın hava raporunu doğruladığını gördük.

Marketing Türkiye ve Rota Yayınları'nın sahibi, Zaman Gazetesi yazarı Günseli Özen Ocakoğlu'nun yeni kitabı "Başarı Hala Tesadüf Değil" isimli kitabının lansman toplantısı için salona girdiğimizde gördük ki genel müdürler, CEO'lar, çok önemli şirketlerin yönetim kurulu başkanları kar fırtınasına aldırmadan tanıtım gecesinde yerini almışlardı. Günseli hanım, Zaman Gazetesi'nde işadamları ile yaptığı röportajları ilk kez "Başarı Tesadüf Değil" kitabında toplamıştı. Şubat 2009 tarihinde basılan bu kitapta Günseli Özen Ocakoğlu 80 deneyimli yöneticiyle yaptığı röportajarı bir araya getirmişti. Bu kitabın çıkmasından tam bir yıl sonra ikinci kitap bu kez 50 yöneticinin röportajlarının yer aldığı "Başarı Hala Tesadüf Değil" olarak karşımızda duruyordu.



Günseli hanım yaptığı konuşmada "Bu kitapta 300 yıllık bir deneyim ve iş adamlarının öngörüleri var. Yöneticilerin hayatta başlarından geçen önemli deneyimler önemli bir rehber olma özelliği taşıyor" diye konuştu. Gerçekten de iş dünyasına ilgi duyan herkesin, bu alanda eğitim gören öğrencilerin birinci ağızdan alacakları hayat okulundan çıkan dersler yer alıyor kitapta.

Günseli Özen Ocakoğlu'nun yeni kitabının geniş kitlelere ulaşması ve hepimize önemli ipuçları vermesini diliyorum.

Sosyal medyanın kitabı




Türkiye'de ve dünyada son yıllarda çok fazla konuşulan, Facebook ve Twitter gibi sitelerle bir anda hepimizin hayatına giren, genel olarak Sosyal Ağlar veya Sosyal Medya olarak tanımlanan sanal dünyayı anlamamızı sağlayacak önemli kaynak kitaplandan biri "Sosyal Medya 101: Pazarlamacılar İçin Sosyal Medyaya Giriş" Murat Kahraman'ın kaleminden MediaCat Kitapları arasından çıktı.

Türkiye'de yaklaşık iki yıldan bu yana internet projeleri yürüten, sanal dünyada çeşitli web siteleri girişimlerini yöneten kişilerden sosyal medya üzerine çok fazla trend ve dış kaynaklı, özellikle ABD kaynaklı bilgileri ve pratikteki uygulamaları sıkça okuma imkanı buluyorduk. Friendfeed gibi sosyal medyanın önemli sitelerinde dostluklar kuran, Özgür Alaz ve arkadaşlarının girişimiyle başlayan Likemind toplantılarında bir araya gelen "sıkı dostların" paylaştıkları bilgilerle bugüne kadar geldik, bilgilerimizi taze tuttuk. Ancak yazmak ve bu konuların kitaplaştırılması dost sohbetlerinde dolaşan bilgilerin artık topluma mal olması açısından büyük önem taşıyor. Özellikle yeni yetişen genç iletişimciler, internet ve sosyal medya mecrasına hala uzak duran, korkan, umursamayan, anlamaya çalışmayan yöneticiler için önemli bir kaynak olma özelliği taşıyor.

Murat Kahraman'ın kitabı Şubat 2010 tarihli Digital Age dergisi ile birlikte okuyucuya ulaşacak. Murat Kahraman'a bu kitapta sosyal medya üzerinde değerli çalışmalarda bulunan Alper Türkaş, Burcu Tüzün, Eren Kumcuoğlu, Fatih Taşkıran, Proximity İstanbul ekibi, Umut Ersoy ve Yüce Zerey gibi isimler katkıda bulundu.

Murat Kahraman'ın yazılarına ulaşmak için www.muratkahraman.net adresini ziyaret edebilirsiniz.

Keyifli okumalar.