Pazartesi, Aralık 12, 2011

Pazarlama Zirvesi 2011'den notlar

Management Centre Türkiye’nin düzenlediği Müşteri Çağında Pazarlama Zirvesi 2011 dünyanın en ünlü pazarlama uzmanlarını İstanbul’da buluşturdu. Biz bloggerlar da Marjinal - Porter Novelli'nin davetlisi olarak zirveye katıldık. Özellikle zirvenin açılışındaki Guy Kawasaki, Gary Vaynerchuk ve oturum başkanı Peter Economides'in bölümü oldukça lezzetliydi.
Bu tür pazarlama ve marka toplantılarına her yıl vaktim olduğunca katılırım ve acaba farklı ne duyacağım diye merak ederim. Çünkü her yıl aşağı yukarı bildiğimiz şeyleri güzel şovlar eşliğinde dinlemeye gittiğimizi fark ettim bir süre sonra. Ancak bu sefer biraz farklı oldu. Guy Kawasaki'yi ilk defa dinleme fırsatı buldum. Sadeliği ve etkili anlatımını olumlu buldum ve büyüleme sanatının inceliklerini dinledim. Özellikle "Beğenilir olma" ve "Güvenilir olma" konusundaki ip uçları ilginçti.
Beğenilir olmaya örnek için bir konferansta karşılaştığı İngiliz işadamı ve Virgin Grubu'nun kurucusu Richard Branson'un Virgin America ile uçmasını isteyerek ayakkabılarını parlattığını söyledi. O günden sonra Virgin Amerika ile uçmaya başladığını ve Steve Jobs'un benzer bir davranışta asla bulunmayacağını anlattı. Gary Vaynerchuk ise babadan gelen şarap işini geliştireren bir online iş dehası haline gelmiş genç bir girişimci. Tüm işini en iyi özetleyen sözü şu oldu bence; "Ben şarap satmak istemedim, Amerika'nın şarap uzmanı olmak istedim. Sitemde 100 kereden fazla balık yemeği ile hangi şarabın içileceğini bıkmadan usanmadan anlattım. Bu da karşılıklı büyük bir samimiyet geliştirmeme sebep oldu.
Pazarlama Zirvesi hem içerik anlamında hem de katılım olarak gayet başarılı ve kalabalık geçti. Özellikle Guy Kawasaki'nin kitap imza kuyruğu koridorlara sığmıyordu, umarım imza sonraki yetişmesi gereken uçağını kaçırmamıştır. Management Center Türkiye ve Marjinal - Porter Novelli ekibine teşekkür ediyorum. bizi çok iyi ağırladılar.