Pazar, Mart 22, 2009

Yeni nesil basın bültenleri...



Bugünlerde şirketler farklı ürünlerinin içeriğiyle ilgili olarak çok yaratıcı basın bültenleri gönderiyorlar. Yanlış anlamayın yaratıcı olan basın bültenlerinin ya da basın dosyalarının içeriğe değil. Sadece bu basın bültenlerinin biçimi ve gönderim şekli oldukça yaratıcı.

Ben bundan 9 yıl önce gazetecilik masasından bu yana yani halkla ilişkiler masası arkasına geçtiğimde böyle bültenler göndermek pek mümkün değildi. Yapılıyordu da eğer müşteriniz büyük bir ve para harcayan bir şirketse ya da lansmanını yaptığınız ürün lüks bir ürün değilse böylesine yaratıcı işleri görmeniz mümkün olmuyordu.

Eskiden basın bültenleri bir yaprak A4 kağıt, üzerine ataçla tutuşturulmuş bir iki adet dia parçasından fazla bir şey değildi. Bir de özellikle hızlı tüketim alanında faaliyet gösteren şirketler en fazla ürün göndemi yaparlardı. Şimdi neredeyse yanında ürün olmayan bülten gitmiyor basına.

Şimdi sizlerle paylaşmak istediğim basın bülteni, son zamanlarda gördüğüm en iyi basın bülteni örneği. Özellikle prezarvatif gibi bıçak sırtı bir konuda yıllardır çok başarılı iletişim faaliyetyerine imza atan OK, yine turnayı gözünden vurmuş. Resimde gördüğünüz şey kocaman bir kibrit kutusu. Kibrit kutusu sola doğru kapağı açılıyor ve aynı zamanda kutunun içindeki bölüm de itilerek yukarı doğru açılıyor.



Açılan kapağın içinde basın bülteni, görsel malzemeler ve OK reklam filminin uzun ve kısa versiyonu bulunuyor. Sağ kısımda kalan bölümde ise ürün broşürü var. Kutunun içinden açılan bölümde ise ürün örneği ve uzun kırmızı kibritler bulunuyor.

Ürünün ismi OK Sıcak Temas. Ürünün mesajı ve bültenin mesajı taşıma şekli nasıl? Gayet başarılı değil mi?

Yalnız dikkat edilmesi gereken küçük bir ayrıntı var her zamanki gibi şeytan ayrıntıda gizlidir. O da bülteni gönderdiğiniz kişilerin durumu. Eğer bülteni erkek editörlere gönderiyorsanız, sorun yok. Bülteni gönderdiğiniz kadın editörler de evliyse yine de sorun olmayabilir. Ama bülteni alanlar hem bekar hem de kadın ise küçük bir yanlış anlaşılma ile karşılaşmak mümkün olabilir, "Ne demek istiyorsunuz" türünden. Ama eminim OK ekibi de bunu düşünmüşlerdir.

1 yorum:

Piarist İletisim dedi ki...

Basın bültenlerinin gönderim şekli ve yaratıcı tasarımlar konusunda hep aynı sıkıntı yaşanıyor; bütçe! Bültenlerin içeriğine dikkat çekebilmek için telefonla değil ambalajıyla ön plana çıkması en sevdiğim ayrıntı. OK ve PR ekibini tebrik etmek lazım :)