Bu sayfalardan marka gündemini belirleyeceğiz, tartışacağız. Markalar dünyasında, halkla ilişkiler, reklam, pazarlama gibi disiplinlerde, kısaca pazarlama iletişimiyle ilgili gündemdeki konular hakkındaki görüşlerimi paylaşacağım.
Pazartesi, Ağustos 18, 2008
Tesco haberleri ve kriz yönetimi...
İngiltere'nin market devi Tesco 2003 yılında Türkiye'ye geldiğinde, bugün sepetinde bulduğu krizle karşılaşacağını hiç düşünmemişti. Hepimiz biliyoruz artık, AKP Genel Başkan Yardımcısı'na isnat edilen rüşvet suçlaması ve bu suçlama içinde Tesco - Kipa için arazi aracılığı yapması konusu gündemde. Bundan kısa bir süre önce bu sitede Tesco - Kipa'nın istanbul Kurtköy'de açtığı mağaza öncesinde basında yer alan haberlerinin böylesine güçlü uluslararası marka için ne kadar eksik olduğundan bahsetmiştik. Hatta yöneticilerinin söylemlerinde kullandığı terimlerin ve marka konumlandırması konusunda ip uçları veren açıklamalarının yetersiz olduğuna dikkat çekmiştik. Bu markanın daha güçlü bir iletişim yapma ihtiyacı olduğunu belirtmiştik.
Bu söylediklerimizden kısa bir süre sonra Tesco - Kipa şimdi de bir rüşvet iddiasının içerisinde buluverdi kendini. Rüşvet iddialarının gerçekliği ya da yanlışlığı bizim alanımızın konusu değil. Bizim konumuz böylesine bir iddia arkasından dev bir şirketin neler yaptıkları, bu krizi nasıl yönettiği ile ilgili. Vatan Gazetesi'nin yayını bir kenara, bu saat itibariyle Tesco dünyanın belli başlı önemli yayın organlarının ekonomi ve perakende sayfalarında bu iddia ile ilgili haberlerle yer almış durumda.
Financial Times gazetesinden dünyanın önemli perakende ve emlak haber sitelerinde bu olay ile ilgili haberleriyle yer almış durumda. Bazı İngiliz yayınlar, Tesco'nun bu iddialara "çekildiğini" ilgisi olmadan karıştırıldığını söylese de binlerce haber dünya medyasına yayılmış durumda. Günümüzde haberlerin doğruluğu kadar mesajı alanların algıladığının doğru olduğu biliniyor. Yani algı gerçektir. Dolayısıyla Tesco - Kipa yönetimini önemli bir kriz iletişimi yönetmeleri gerçeğiyle karşı karşıya bırakıyor.
Yoksa insanların aklında rüşvetçi market algısını değiştirmeleri çok zor olacaktır.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder