Bu sayfalardan marka gündemini belirleyeceğiz, tartışacağız. Markalar dünyasında, halkla ilişkiler, reklam, pazarlama gibi disiplinlerde, kısaca pazarlama iletişimiyle ilgili gündemdeki konular hakkındaki görüşlerimi paylaşacağım.
Cumartesi, Nisan 04, 2009
Formulada sponsorsuz lider...
Avusturalya'da geçen hafta tartışmaları kararlarla sona yarışın ardından bugün ise Formula 1 heyecanı Maleyzya'ya taşındı. Az önce sona eren sıralama turlarının ardından Brawn GP Mercedes takımından Janson Button yine geçen hafta olduğu gibi ilk sırayı aldı. Herkesin J.Button ve Brawn GP'nin başarısını konuşmasında önemli bir neden var. O da bu kadar zor koşullara rağmen ve kriz ortamında bu takımın bu başarıyı yakalaması.
Brawn GP, Ferrari takımında Schumi ile önemli başarılara imza atmış bir takım yöneticisi. Ferrari takımından ayrıldıktan sonra kendi adıyla bir takım kurdu. Bu yıy yarışlardan çekildiğini söyleyen Honda takımı bir anda Brawn GP oldu. Bu gelişmenin Marka Gündemi'ne konu olmasının nedeni ise bu takımın hiç sponsor firmaya sahip olmaması. İngilizlerin çılgın ve sıradışı işadamı Sir Richard Branson'un Virgin şirketi hariç. Branson yine çılgınlık yapıp kriz zamanında kimsenin sponsor olmak istemedği takıma sponsor olarak yine iş dünyasında yapılamayanı yapmaya cesaret ederek alkışları haketmiş görünüyor. Ayrıca bu yatırımının karşılığını da daha ilk yarışta sürekli kameraların önünde yer alarak çoktan aldı bile.
Yazı içinde yer alan fotoğrafta görüldüğü gibi pilotların üzerindeki tulumlarda sadece aracın kullandığı lastik ve Virgin logoları var. Geçtiğimiz haftaki başarılarının ardından bir İngiliz hazır giyim firması Henri Lloyd da bu hafta Brawn GP ile sponsorluk anlaşması imzaladıklarını duyurdu.
Küllerinden doğan bir takım Brawn GP, umarım Formula 1 sporuna renk ve heyecan katmaya devam ederler
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder