Çarşamba, Temmuz 27, 2011

Üniversitelerin öğrenci rekabeti

Sizin de dikkatinizi çekmiştir, hafta sonu gazetelerinde ve billboardlarda inşaat şirketleri ile üniversitelerin kıyasıya bir ilan savaşı var. Üniversite sınav sonuçlarının açıklanıp tercih döneminin başlamasıyla üniversiteler arasında inanılmaz bir rekabet başladı. Her yerde üniversite tanıtım günleri etkinlikleri var.

Üniversitelerde rekabet

Bu ilanlardan öğreniyorum ki İstanbul'da yeni, ismini ilk defa duyduğum yüksek okul ve üniversite açılmış. En dikkatimi çeken ise Süleyman Şah Üniversitesi ile Kavram Dershanesi'nin sahibi olduğu Kavram Meslek Yüksek Okulu oldu. Dershane bile okula dönüşmüş yakında üniversite olurlarz dedim kendi kendime. Türkiye bugün Meksika'dan sonra en genç nüfusa sahip ikinci ülkesi. Amerika Nufüs Dairesi'nin verilerine göre Türkiye 2025 yılında dünyanın en genç nüfusuna sahip ülkesi konumuna gelecek.


Türkiye gençlerinin eğitim talebi
Bu genç nüfusun talep ettikleri eğitimin de bir karşılığı olması gerekiyor. Devlet ve özel sektör tarafından kurulan üniversitelerin, vakıf üniversitelerinin ve özel okulların sayısında son yıllarda büyük bir artış söz konusu. İşin içine anaokullarını ve dershaneleri de kattığınız zaman mali büyüklüğü inanılmaz boyutlara ulaşan bir sektör olduğunu görmemiz mümkün.

Gazetelerdeki ve billboardlardaki ilanlardan ipuçlarını altığımız bu sektördeki rekabetin artacağı, eğitim sektörünün önümüzdeki zaman diliminde en önemli istihdam sağlayacak sektörlerden olacağını tahmin etmek zor değil.

Ancak bu okulların iletişimde ve hizmette farkılaşan ve öğrencilerine sunduğu neler var, biraz da ona bakmak gerekecek. Şimdilik okulların iletişim karneleri pek parlak değil, umarım bünyelerinde iletişim fakülteleri bulunan üniversiteler farklı projelerle itibarlarını yükseltecek iletişim projelerini hayata geçirmeyi başarabilirler.

1 yorum:

Ben kim miyim? dedi ki...

Bilgi Üniversitesi'nin Gerçekten Bilgili kampanyasını çok beğendim ben.