Cumartesi, Ağustos 12, 2006

F1’in Galibi Petrol Ofisi

Formula 1 ile ilgili son günlerde gazetelere yansıyan farklı haberler görüyorum. Türkiye’de bu yıl 25-26-27 Ağustos tarihlerinde İstanbul Park’ta ikincisi yapılacak olan Formula 1 yarışına ilgi olmadığı yönünde haberler okuyoruz. Geçtiğimiz yıl 100 bin kişinin üzerinde bir seyirci kitlesi çeken Türkiye Formula 1 yarışının bu sene ilgisini yitirdiği, şimdiye kadar sadece 20 bin bilet satıldığı konuşuluyor. Dünyanın en önemli ve en çok kişinin izlediği Formula 1’in Türkiye’deki geleceği tehlikeye mi giriyor? Her yıl Formula 1 takvimine girebilmek için dünyanın farklı ülkeleri büyük uğraş veriyor. Türkiye daha ikinci yılında ilgisizlik nedeniyle takvimden çıkarılırsa büyük hayal kırıklığı yaratır.

WRC Türkiye’ye gelmiyor

Formula 1’den sonra dünyanın en fazla seyirci çeken bir diğer otomobil yarışı işe doğal parkurlarda koşular Dünya Ralli Şampiyonası (WRC). Bir ayağı da Türkiye’de Antalya’da koşulan Ralli, Türkiye’yi yarış takviminden çıkarttı. Yeterli ilgi görmeyen ve bilet satışları istenilen düzeye ulaşmayan WRC Türkiye’ye artık uğramayacak. Oysa WRC yanı başımızda Yunanistan Akropolis ayağı ve Güney Kıbrıs ayağı ile binlerce yarış severin ilgisini çekmeyi uzun yıllardır başarıyor.

F2’de alkışlar Jason’a

Formula 1’in gördüğü ilgiden sonra Petrol Ofisi Formula 2 takımının ana sponsoru olarak çok doğru bir sponsorluk stratejisi geliştirdi. Son yıllarda Türkiye’de motorsporlarına olan ilginin arttığını herkes görüyor. PO takımında İtalyan pilot Giorgio Pantano ile birlikte Jason Tahincioğlu yarışıyor. Pantano, Fransa GP’sinde birinci oldu. Jason ise her yarışta biraz daha pişiyor ve başarılı sonuçlara imza atıyor. PO takımını İstanbul Park’ta izleme fırsatı bulacağız. PO bu sponsorluğu için yaptığı iletişim yatırımı da dikkat çekiyor. Sadece sponsorluk imzalamakla yetinmiyor bunun düzenli ve sürekli bir şekilde iletişimini de yapıyor. PO yarış otomobillerinin görüntüsü eşliğinde İstiklal Marşı’nın yer aldığı reklam motorspor tutkunlarının tüylerini diken diken etmeye yetti. İletişim dünyasından reklamı eleştirenler de oldu ama bunlar geçici eleştiriler. PO ofisi içinde bulunduğu Doğan Grubu’nun basın desteğini de arkasına almış, dolu dizgin ilerliyor. Tüm bu olumlu hava içinde, bilet polemikleri sürse de bu yılın Formula 1 yarışını PO’nun kazanacağı kesin. Pistte olmasa bile gönüllerimizde. Alkışlar Jason ve PO takımına.

Hiç yorum yok: