Cumartesi, Kasım 11, 2006

WWF Türkiye'den Baltalı Golf ilanı


Bu hafta yine sizlere beğendiğim iki yeni ilanı göstermek istiyorum. Bu ilanların özelliği ikisi de çevre konuları ile ilgili olması. Birinci ve en çok beğendiğim, bana en çarpıcı geleni WWF – Türkiye’nen aylık dergilere verdiği bir ilan. Ben bu ilana Baltalı Golf adını verdim. Meğerse golf oynamak için sopalara gerek yokmuş. Golf oynamak için öncelikle golf oynayacak arazi bulmak ve buradaki ağaçları kesmek gerekiyormuş. Yani golf için baltalı ilahlar ve motorlu testere yeterli oluyor. Bu golf sahalarını yeterli derecede yeşil tutmak için ise ne kadar çok su harcandığını ve doğal su kaynaklarından yasa dışı su çekildiğini de bilmemiz gerekiyor. WWF – Türkiye’nin ilanında “Tek vuruşta 200.000 ağaç” sloganıyla şunları anlatıyor. “Güney kıyılarımızda açılması planlanan golf sahaları için yüz binlerce ağaç kesilecek. Üstelik bölgenin su kaynakları yeni sahaları kaldıramayacak kadar sınırlı. Bir büyük yanlışı engellemek için bize destek verin. www.wwf.org.tr”

Yine çevre konusuna duyarlı bir etkinlik ilanıydı. Sadece bir dergide göndüm. Türkiye’de böyle bir etkinliğin yapıldığı ile ilgili hiç haber okumadım. İlan ve haber kullanımı çok kısıtlı kalsa da benim dikkatimi çekmeyi başardı. 31 Ekim 2006 tarihinde düzenlenen Uluslar arası Karadeniz Etkinlik Günü ilanıydı yukarıda gördüğünüz. Karadeniz’in bırakılan atıklardan dolayı iyice kirlenmesi ve doğal yaşamın giderek kaybolmaya başlanması üzerine Karadeniz’in eko-sisteminin korunmasına yönelik yapılan projeler bütünü. İçinde Rusya, Bulgaristan, Gürcistan, Romanyave Türkiye’nin sivil toplum kuruluşları ve hükümetler düzeyinde yürütülen bir proje. Reklamın mesajı kısa ve net. “Atıklarınızın sonuçlarına katlanmaya hazır mısınız? Karadeniz’i kurtarmak için destek olun. www.oneblacksea.org “

Çevremizle ilgilenmeye ve elimizden bir yardım geliyorsa yapmaya hazır mısınız. Ağaçsız ve penceresinden içeri atık boşalan bir dünyada yaşamak istemiyorsak.

Hiç yorum yok: