Pazar, Ağustos 03, 2008

Anayasa Mahkemesi'nin kararı ayakkabı satışlarını nasıl etkiledi?

Geçtiğimiz hafta İstanbul'daki iki alış veriş merkezinde dolaştım. İlk ziyaretim Anayasa Mahkemesi'nin kararından önceydi. Diğeri ise kararın açıklanmasından sonraydı. Karar öncesinde gittiğim alış veriş merkezinde vitrinleri gezen insan sayısı gözle görülür şekilde çok çok azalmıştı. Mayıs ayında yürürlüğe giren sigara yasağı kanunundan sonra alış veriş merkezlerine giden insanların sayısında büyük bir düşüş yaşandı. Ardından gelen AKP kapatma davası piyasaların önündeki belirsizlik havasını arttıran başka bir etken oldu. Bir de yaz tatilinin başlaması üzerine AVM'lerdeki görüntü in-cin çift kale maç durumuna geldi.

Anayasa Mahkemesi'nin kararından sonra gittiğim AVM'de gördüklerim ise biraz moral vericiydi. İndirimlerin de başlamasıyla ziyaretçi sayısında artış görülüyordu. Bir ayakkabı mağazasının çalışanı ile yaptığım kısa sohbet sonrasında AVM'ye gelen kişilerin sayısında artış olduğu ve hatta satışların da biraz yoluna girdiğini, stoklardaki ürünlerin satılmaya başlandığını öğrendim. Siyasetin ayakkabı satışlarına nasıl yansıdığını ilk ağızdan dinlemek beni gerçekten hayrete düşürdü. Ve ardından da şunu fark ettim: Mahkemenin kararı aslında hepimiz için ne kadar da önemliydi ve yeni bir ekonomik krizin önüne geçmişti.

Ekonominin yeniden biraz olsun kıpırdandığını görmek bu haftanın benim için en sevinidirici olayıydı.

Hiç yorum yok: