Pazartesi, Temmuz 06, 2009

İletişimde sürat başarıdır...




Pazar akşamüstü, haftasonu yorgunluğu atmak ve demli çayımı yudumlamak üzere koltuğa gömülüp televizyonu açtığımda Wimbledon erkekler finali henüz başlamıştı. Ortaokul yıllarımdan beri saatlerce tenis seyretmeye bayılırım. Annem arada bir gelir "Oğlum daha sıkılmadın mı bunu saatlerdir seyrediyorsun ne anlıyorsun?"

Bir yanda Amerikalı Andy Roddick bir yanda ise tarih yazmak için bekleyen Roger Federer. Federer bu maçı kazanırsa 14 Grand Slam şampiyonluğunu birlikte paylaştığı Amerikalı Pete Sampras'ın bir adım önüne geçecek dünyada 15 kez Grand Slam şampiyonu olarak tarih yazacaktı. Yaklaşık 4 buçuk saat süren müthiş mücadele de son setteki 30 oyunluk düello R.Federer'in zaferiyle sonuçlandı.

İletişimciler için şaşırtıcı olanı ise, maçtan bir kaç saat sonra yayınlanmaya başlayan Nike'ın reklamı oldu. Federer'in 15'inci şampiyonluğuna gönderme yapan Nike "Love 15" diyordu. www.niketennis.com adresinde ise bu reklama yer veriyor, ardından siteyi ziyaret edenlere R.Federer'e mesajlarını iletmesini istiyor. Filmin ardından çıkan çim sahanın üzerinde 15 rakamı duruyor ve her çim karesine imlecinizi gezdirdiğinizde rakamlar beliriyor. Bu rakamlar Federer'e atılan mesajın numarasını sembolize ediyor. Bu sayıya tıkladığınızda ise Federer hayranlarının mesajlarını okuyabiliyorsunuz.

Nike'ın Love 15 reklamında efsane tenisçi John McEnroe, Pete Sampras, Serena Williams, basketbolcu Michael Jordan, golf şampiyonu Tiger Wodds, esprili bir şekilde Federer'i tebrik ediyor ve biraz da hayıflanıyorlar. Michael Jordan'ın "Ben hayatımda 15 kere bir şey kazanmadım" demesi beni yıktı.

Nike bir kez daha bize iletişimde süratin başarı olduğunu kanıtladı. Nike yerel olarak "Amansız Ol" kampanyasıyla ile bende itibar kaybederken, Roger Federer iletişiminde gösterdiği başarı ve hız sebebiyle alkış almayı başardı.

Hiç yorum yok: