Pazar, Mart 22, 2009

Aradığım huzuru Curling'de buldum...




Daha haftanın başlangıç akşamı yani cuma akşamı Bursa'dan kestane şekeri yiyerek dönünce, Fenerbahçe'nin şampiyonluğu başka mayısa kaldı diyerek evin yolunu tuttum. Neyse ki cumartesi günü G.Kore'de Dünya Kadınlar Curling Şampiyonası başladı. Eurosport ekranlarında bu hafta sonu kendimi Curling (Körling dile telafuz edilmekte) sporuna verdim. Tenisten sonra seyrederken bana huzur veren tek spor olduğunu anladığım bu sporu kısaca "taşı gediğine koyma" sporu veya sanatı olarak tanımlayabilirim. Biz Türklerin çok iyi yaptığımızı sandığımız bir şey aslında.

Ancak Çin'den Litvanya'ya, Andora'dan Bulgaristan'a kadan pek çok ülkede oynanan ve ve sevilen bir olimpik oyun. Bazı haberlere göre Buz Pateni Federasyonu Yönetim Kurulu Üyesi Nurettin Arıcan, Kocaeli'de yapımı bitecek olan salonda özellikle körling ve shot track yapılacağını belirterek, ''1800 metrelik olimpik salon şubat ayında kullanıma açılacak. Bu salonun bitmesiyle curling, Türkiye'ye resmen girmiş olacaktır. Şu anda Erzurum, Ankara ve İzmit'teki spor kulüpleri curling branşları açmış durumdalar. Ocak ayı içinde yapacağımız hakem ve antrenör eğitimiyle de bu sporun ilk temellerini atmış olacağız'' demiş ancak federasyonun sitesinde konuyla ilgili hiç bir şey bulamadım.




Asıl ben size bu hafta sonu curling'in nasıl nasıl terapi yaptığını anlatacaktım. Curling buz üstünde kaydırılan taşların nasıl çekişmeli ve heyecanlı bir spora dönüştüğnü anlatan ilginç bir spor. İzleyeni de rahatlatan, kulak memesi kıvamında geşeten ve keyif veren bir spor.

21 Mart tarihinde başlayan Dünya Kadınlar Curling Şampiyonası 29 Mart tarihine kadar devam ediyor. Çok çekişmeli eleme maçları oynanıyor. Vakit bulup mutlaka bir iki maç seyredin. Basın Topbaş, Kılıçdaroğlu, hafta sonu beynimizi kemiren mitinglerin görüntülerinden nasıl da uzaklaşıp keyif alacaksınız, benden söylemesi.




CURLING NEDİR?

Buz üzerine disk şeklinde iç içe çizilmiş üç halka hedefi, evi oluşturur. Pistin iki ucunda olan 3,66 m çapındaki evin, oyun hattı, hogdan uzaklığı 6,4 m, birbirlerinden uzaklığı 34,7 m.'dir. Puan, evin merkezine karşı takımdan daha yakına taş atarak kazanılır.

Hassaslık seviyesi ve kazanmak için ortaya konan stratejik düşüncenin karmaşık yapısı sayesinde curling ''buz üzerinde satranç'' olarak değerlendirilir.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Curling'in dinlendirdiği konusuna kesinlikle katılıyorum. Bu haftasonu Curling + kayakla uçma (atlama değil, uçma) seyrettim. 230 metre boyunca süzüldükleri için uçma diyebiliriz rahatlıkla. Bütün sinirlerim gevşedi, kesinlikle tavsiye ederim.