Cuma, Ekim 20, 2006

PR algılama araştırması açıklanıyor


Türkiye’de halkla ilişkiler şirketleri ve şirketlerin yaptığı uygulamalarıyla ilgili son aylarda önemli gazetelerin köşe yazarları çeşitli eleştirilerde bulundu. Gazetecilerin basın gezilerine götürülmesi, maddi değeri yüksek hediyelerin gönderilmesi ve röportaj sırasında PR şirketlerinin gazetecilere davranış şekli halkla ilişkiler şirketlerinin nasıl yöntemi hakkında gazeteciler tarafından tepkiyle karşılanmaya başlandı.

Bu tartışmalar Türkiye’de PR şirketleri ve gazeteciler arasında yıllardır yaşanıyor. PR şirketleriyle sektörün meslek grupları kendilerini ve yaptıkları gazetecilere iyi anlatamadıkları için belirli dönemler bu tartışmalar hep gündeme geldi. Bu durumun yıllardır farkında olan Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD) ve İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA) sektörün profilini çıkarabilmek, iletişim hizmetlerinden beklentileri ve ihtiyaçları saptayabilmek, çalışmalarına bu beklentiler ışında yön verebilmek amacıyla yaptığı araştırmayı bu hafta açıklayacak. PR sektörünün en önemli ve etkin meslek kuruluşlarının 19 Ekim Perşembe günü Bahçeşehir Üniversitesi Beşiktaş Kampusu Türkan Şoray Salonu’nda saat 09:30’da yapacağı toplantı çok önemli.

Yöneticilerden gazetecilere uzanan araştırma

TÜHİD-İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması’nı dernekler adına, araştırma şirketi GfK Türkiye yürüttü. Anket soruları, büyük şirketlerin ve holdinglerin yöneticileri, gazetelerin genel yayın yönetmenleri, yazı işleri kadroları ve PR şirketlerinin beraber çalıştığı iş ortaklarına yöneltildi. Araştırma bir yıl gibi bir zamana yayıldı. Bunun sorumlusu duyduğum kadarıyla kendilerine yöneltilen sorulara çevap vermekte isteksiz davranan yöneticiler sebep oldu. Konu PR şirketlerinin uygulamalarını eleştirmeye geldiğinde sayfalarca yazı yazmayı kendine görev edinenler, nedense hesap soranlar 10-15 kutuya işaret koymaktan çekiniyor. Neyse biraz araştırmanın sonuçlarını merakla bekliyoruz.

Toplantıya katılın

Halkla ilişkiler sektörü ve bu sektörden hizmet alan şirketler için önemli bir dönüm noktası bu araştırmanın sonuçları. Bahçeşehir Üniversitesi salonunda PR hizmeti alan müşteriler, gazeteciler, sektörün yöneticileri, çalışanlarının hepsi bu toplantıda araştırmanın sonuçlarını izlemek için davetli. Birkaç saatinizi bu toplantıya ayırın. Toplantıya katılmak için İDA’dan Zahide Erkök’ü arayın ya da kendisinde bir mail atın. İDA Tel: (212) 225 74 72 - z.erkok@ida.org.tr Perşembe görüşmek üzere.

Hiç yorum yok: