Cumartesi, Ekim 28, 2006

TÜHİD ve İDA’dan İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması

Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD) ve İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA) tarafından yapılan İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması sonucuna göre şirketlerin CEO ve genel müdürlerinin, kurumsal iletişime daha fazla zaman ayırmaya başladıkları ortaya çıktı.

TÜHİD ve İDA iletişim hizmetleri sektörünün profilini çıkartabilmek, iletişim hizmetlerinden beklentileri ve ihtiyaçları saptayabilmek, çalışmalara yön verebilmek amacıyla başlattığı ve GFK Türkiye’nin geniş çaplı araştırmayı üstlendiği “İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması’’ raporu tamamlandı. Dört sosyal paydaş bazında gerçekleştirilen çalışmada, iletişim hizmetleri sektörünün son yıllarda giderek önem kazandığına ve hızla büyüme gösterdiğine dikkat çekildi.

Medya ilişkileri önem kazanıyor

Çalışmaya katılan firmaların yüzde 74.3’ü profesyonel bir iletişim firmasından hizmet aldığını belirtirken, bu firmalar arasında ağırlıkla sağlık, inşaat, otomotiv, tekstil, tüketim firmalarının bulunduğu tespit edildi. Firmaların başta medya ilişkileri olmak üzere; kriz yönetimi, kurumsal itibar, markaların iletişimi başlıkları altında hizmetler aldığı bilgisi yer alan raporda; çalışmanın bir diğer paydaşı olan medya mensupları ise; bilgiye ulaşma konusunda iletişim danışmanlığı şirketlerinin yararına dikkat çekti.

Hiç yorum yok: